Před samotnou výměnou filtru pevných částic DPF je nutné provézt diagnostiku vozu, aby bylo zřejmé, jaké chyby vozidlo hlásí a proč bylo přistoupeno k výměně filtru pevných částic DPF!!
MONTÁŽNÍ LIST k výměně filtru pevných částic DPF
Demontáž starého filtru pevných částic DPF:
1. Odpojte kabel od mínusového pólu baterie.
2. Odpojte všechny senzory od starého filtru DPF . V případě, že na voze zůstanou trubky tlaku, tyto se musí demontovat a důkladně vyčistit.
V opačném případě budou po namontování nového filtru vysílány zkreslené signály do řídící jednotky.
3. Vyjměte opotřebený DPF z výfukového systému.
Montáž nového filtru pevných částic DPF:
POKUD JE PŮVODNÍ DPF ODSTRANĚNÝ, JE NUTNÉ PŘED MONTÁŽI NOVÉHO FILTRU OBNOVIT ŘÍDÍCÍ JEDNOTKU DO PŮVODNÍHO STAVU!! - PRO PLATNOU ZÁRUKU!
1. Vyčistěte spojovací trubky a příruby tak, aby byla zajištěna maximální těsnost výfukového systému po instalaci nového filtru.
2. Vyměňte všechny lambda sondy, senzory a vstřikovače za nové. Pokud již filtr pevných částic "dosloužil" je životnost jeho doplňkových komponentů taky u konce.
3. Pro zaručení těsnosti nainstalujte všechny senzory na výrobek ještě před instalací do auta.
4. Vyměňte všechna těsnění, neboť 100% těsnost je alfou a omegou správné funkce filtru pevných částic DPF!!
5. Nainstalujte nový filtr částic na místě starého. Ujistěte se, že se filtr nedotýká podvozku, nebo jiné části vozu.
6. Instalaci provádějte vždy prvně od motorové části, poté dotáhněte uchycení filtru a následně připojte výfukový systém na výstupní straně DPF filtru.
7. Nainstalujte všechny tlakové trubky. Ujistěte se, že jsou nainstalovány do příslušného šroubení. Nesmí dojít k záměně!
8. Připojte zpět kabel na mínusový pól baterie.
9. Připojte se k ECU OBD vozidla (řídící jednotce) a nechte vynulovat počítadlo výměny filtru pevných částic. V opačném případě nebude filtr pevných částic DPF pracovat správně a hrozí jeho zanesení. Toto vynulování je potřeba provést do ujetí max. 50 km od výměny nového filtru pevných částic DPF!!
10. Nastartujte auto a zkontrolujte těsnost výfukového systému. V případě netěsnosti nebude nový filtr pracovat správně a hrozí jeho poškození.
11. Proveďte nucenou regeneraci filtru pevných částic DPF pomocí diagnostiky pro ověření, že funguje správně.
12. Ověřte tlaky a teploty na všech čidlech a snímačích.
13. Doporučujeme následnou kontrolu těsnosti po ujetí cca 1000 km od výměny.
Pokud nucená regenerace neproběhne od začátku do konce, nahlásí řídící jednotka chybu, z jakého důvodu se regenerace ukončila a je možno problém odstranit dříve, než dojde k poškození-zničení nového filtru pevných částic DPF.
REKLAMAČNÍ PODMÍNKY výrobce filtru pevných částic-JMJ.
Záruka zaniká v případě:
- Mechanického poškození výrobku.
- Nedodaní vyplněného reklamačního listu (číslo podvozku, počet najetých kilometrů při montáži a demontáži.
- Neuvedení názvu servisu, kde byla montáž a demontáž prováděna.
- Nedodaní potvrzení o zakoupení potřebných senzorů a vstřokovačů.
Při nedodržení výše uvedených bodů nebude reklamace ze strany výrobce kontrolována a bude automaticky zamítnuta.