Doporučujeme také PRIMAVÝFUKY - nejlevnější výfuky na všechny typy aut

Nákupní košík

Košík je prázdný


VYMĚNIT-RENOVOVAT-ODSTRANIT filtr pevných částic?

VYMĚNIT:

Jednoznačně doporučujeme filtr pevných částic v případě potřeby vyměnit za nový! Spousta firem se ohání argumentem, že cena nového filtru se pohybuje kolem 50 000kč. Toto je částečně zkreslující informace. Taková cena filtru se pohybuje pouze u originálních prodejců. Ceny plnohodnotných filtrů u náhradních výrobců se pohybují již od částek kolem 6 000kč.

Pro srovnání zadní díl výfuku na Škoda Fabia 1.4i první generace stojí v originálu přibližně 2 400kč s životností  5-7 let. Výfuk u náhradního výrobce s životností 4 roky koupíte již za cenu 700kč. Tedy levněji o téměř 70%. Stejné to je i u filtru pevných částic DPF.

Dalším klamavým argumentem některých firem zabývajících se odstraněním filtrů pevných částic DPF je "odstraněním filtru vyřešíte problém jednou provždy". Dle statistiky ujede průměrný řidič v ČR 16 tis. km za rok a průměrně střídáme ojetý automobil po 3,5 letech. U nově zakoupených vozů je to vzhledem k častému financování 6 let. Z toho vyplývá, že se zakoupeným již ojetým vozidlem ujedeme v průměru cca 55-60 tis. km. Tedy ani ne polovinu životnosti filtru pevných částic DPF.

Proto, pokud vyměníte nový filtr v ceně jeho repase, trvalého odstranění, vyřešíte také problém jednou provždy.
Přitom nemusíte mít obavu z emisní a technické kontroly, policejní hlídky, vysokých sankcí v zahraničí, nemusíte se bát auto prodat a čekat na reakci kupujícího až na to příjde a hlavně ušetříte životní prostředí!!

Sortiment „levnějších" výrobců filtrů pevných částic se neustále rozšiřuje a již nyní máme v nabídce přes 100 modelů těchto filtrů. Jelikož se tyto filtry od roku 2010 vyskytují téměř u všech dieselových vozidel prodaných na českém trhu bude se také nabídka těchto filtrů neustále rozšiřovat. Na přiměřenou cenu pak dohlíží konkurence mezi výrobci a prodejci těchto filtrů.

Jako jediní nabízíme výrobu filtrů pevných částic DPF na zakázku. Pokud nenejdete v naší nabídce požadovaný filtr, vyplňte prosím poptávkový formulář. U našeho dodavatele dle VIN kódu karoserie ověříme, zda jsou schopni požadovaný filtr vyrobit. V případě, že bude odpověď kladná, po zaslání strarého filtru na naší adresu vám do 14 kalendářních dní necháme filtr vyrobit. Bohužel díky vysokému množství modelů těchto filtrů jsme v této nabídce úspěšní u 90% poptávky.

RENOVOVAT:

Další možností je nechat filtr renovovat u odborné firmy. Tyto renovace bychom doporučili pouze v případě, že v nabídce náhradních výrobců nenajdete filtr pevných částic na váš vůz a cena originálního filtru by byla neúměrně vysoká zbytkové ceně vozidla. Doporučujeme si vybranou firmu ověřit z více zdrojů, jelikož se najdou i takové, které filtr pouze vypláchnou tlakem vody a naúčtují si nemalou částku. Takový „renovovaný" filtr vydrží maximálně několik set kilometrů a nic než koupě nového filtru vás již nemine.  Neboť takto zasažený povrch bloku filtru je silně narušen a již není schopen plnit svou funkci. Obecně se ceny renovace pohybují těsně pod náklady na koupi nového filtru a proto je takový krok potřeba zvážit. Navíc v případě, že je filtr pevných částic DPF a katalyzátor v jednom dílu, je jeho renovace složitější a „výplach" dokonale zničí i katalyzátor.

ODSTRANIT:

Tuto alternativu zásadně nedoporučujeme.  Každý kdo se k takovému zásahu rozhodne, by měl mít na paměti, že toto jednání je NEZÁKONNÉ!!!

Pokud je vozidlo vybaveno již od výroby filtrem pevných částic DPF, je tomu taky přizpůsobena elektronika vozu. Dnešní vozy jsou velice citlivé na zpětný tlak výfukových plynů a jejich výkyv (vysoký zpětný tlak při zaneseném filtru, nebo velice nízký při odstranění filtru) může vést k vážnému poškození motoru a tím spojeným nemalým nákladům!

Pokud filtr pevných částic pouze „vysekáte" z původního obalu, aby tato změna nebyla nápadná, značně stoupne hluk z motorového prostoru. Tento hluk bude při určitých otáčkách připomínat sypající se plechovky. Pokud filtr odstraníte a nahradíte jej pouze trubkou, bude takový zákrok zjevný na první pohled a budete mít problémy při kontrole emisí a STK. V každém případě musíte nechat zcela přeprogramovat řídící jednotku vozu a to je již považováno za hrubý zásah do vozidla stejně jako přetáčení stavu tachometru. Je dobré si uvědomit, že takové jednání je protizákonné.

Tento „trend" je všeobecně znám a je vyvíjen neustále větší tlak ze strany EU na co nejpřísnější postihování takových úprav.  Dá se očekávat, že brzy dostanou již i mobilní policejní hlídky k dispozici jednoduché přístroje, které odhalí odstraněný filtr pevných částic během několika minut. Stačí, aby hlídka jedoucí za vámi měla podezření, že se z vozu nepřiměřeně kouří. Hlídka vás zastaví a změří vám na místě emise. Dle VIN kódu obratem zjistí, zda na voze má být instalován filtr a jakou emisní normu auto papírově plní. Poté bude následovat zjišťování, kdo takový zásah provedl a ten bude značně pokutován. Dnes je již běžně pohyb aut na linkách měření emisí a STK monitorován kamerami se záznamem. Samozřejmě bude takové vozidlo označeno za nezpůsobilé k provozu a bude odstaveno. Již jen náklady na odtah takového vozidla se mohou vyšplhat k několika tisícům.

Tuto pravomoc by mohla mít také celní zpráva. V některých státech EU není výjimkou, že tyto kontrolní orgány jsou motivovány „podílem" z vybraných pokut.